Ja vad säger man...

Idag fick jag höra ett samtal mellan två pojkar 6 år.

P 1 : Kan inte du lägga dig på vägen här utanför matsalen?
P 2: Värför då?
P 1: Jo, för då kan en bil komma och köra över dig!
P 2: =( (Han blev inte för glad av det)

Hmm, är jag en dålig pedagog??

Ett annat samtal jag hade med en av pojkarna för någon dag sedan..

När det hade snöat var vi ute och samlade lite snö på olika ställen för att se hur ren/smutsig snön är på olika platser.
En plats vi skulle hämta snö på var på E22:an och denna gången valde jag att gå ut och hämta för det var så mycket trafik. Jag gick ut i bussfickan och hämtad lite och sen gick jag tillbaka till barnen som stod och tittade på en bit ifrån.

Pojken frågade mig:
P: Varför gick du inte ut på vägen?
F: Det gjorde jag ju.
P: Nej det gjorde du ju inte!
F: Jo, jag var ju vid kanten av vägen, i bussfickan. Jag kan ju inte gå ut mitt i vägen för då kan ju bilarna köra på mig.
P: Ja, om du skulle blivit påkörd, då skulle jag skattat åt dig, HA HA!

 Vilken empati barn har idag....NOT!

Kommentarer
Postat av: Herr Strandberg

Fröken Johanna!

Kan jag få din mailadress?

2008-11-26 @ 20:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0