Blöjor är inte bara för barn.

Lilla Ebba älskar att leka. Speciellt att springa och hämta sina gosedjursleksaker. En stor favorit är ju IKEA:s Råttan som hon bitar, slickar, ruskar, gnager och vårdar ömt. Nu när hon löper kan hon ju inte bara springa omkring och plutta hur som helst här hemma när hon ska leka, så då måste hon ha något skydd.

Hon har en förmåga att hoppa ur en sådan där vanlig hundtrosa så det funkar inte. Då har vi kommit på en annan ideé. Vi tog en helt vanlig blöja, new born, av märket Libero :o) Vi klipper hål för svansen och sen sätter vi på henne den.
Hon gillar den och hoppar och skuttar när vi tar fram den, kanske för att då kan hon koncentrera sig på att leka utan att droppandet stör. Fast så mycket droppar hon inte, det är just när hon ligger och sover som det blir lite prickar.  


En skön stil på en trött Ebba som precis haft en lekstund.

Givetvis har hon bara på sig blöjan när vi leker. När hon sen ligger och sover  eller är på sin plats har hon ju inte den.
Men det har hänt en del olyckor med några blöjor, fast inte den här omgången av löpet. Det var märkligt tyst i köket där Ebba var, så jag gick för att se efter. Då hade Ebba tagit av sig blöjan och finfördelat den i små tussiga bitar. He he...det var ju bara att städa upp!


Jag har inte gjort något, jag lovar....


Igår fick jag hämta kalle på halva vägen hem från jobbet. Hon åkte tåg men efter en tvärbroms blev hon stillastående i en timme ungefär. De var en olycka med en människa, hua :o( Fy vad hemskt. Det kom poliser och bradkår mm. Stackars den som körde tåget, tänk att få vara med om något sådant. Undrar vad man skulle gjort om man råkat utför en sådan händelse?! 



Idag var det dags för träning direkt efter jobbet. Vi skulle prova en kompis pass inför hösten. Typ kombipass med skivstång. Trodde jag ja....
Jag kom dit, var lite sen pga vägarbete, bytte om och grejade, men ingen jag kände hade kommit. Jag gick in i salen ändå för några var där ju och en ledare. Sen visade det sig att hon bara skulle öva ett pass och att Malin som skulle va där med var sjuk och Erika som sagt till mig, hon kominte heller.., nehe ne..
Men jag fick vara med ändå :o) Tack för det, det var ett riktigt skoj och skönt corepass! Kommer definitivt att köra det passet igen nu till hösten.



Nehe...
Nu ska jag fylla en toarulle med godis!


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

haha vad roligt med blöjan! smart av er =)



jo men jag tänkte faktiskt på dig när vi stod där och funderade på hur vi skulle göra, jag kom ihåg att du tog tillbaka cykeln och jag tyckte Fredrik skulle göra samma sak haha... nu var det nog tur att han inte gjorde det eftersom de satt precis innanför och skulle sett det, och allt löste ju sig till slut iaf =)



kram!

2009-08-21 @ 08:40:54
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: martina

Ja tyvärr var det ju ingen jätte roligt tjänst...75% fram till jul :s men interjun kändes bra..så får väl se...



Hoppas allt är bra

kram

2009-08-21 @ 09:29:53
URL: http://lakriz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0