Branäs...

Branäs var helt ok, låg lite väl mycket ute i ödemarken, men jag klagar inte. Tog inga bilder runt omkring, skulle gjort det så ni skulle få se vilka ruckel till hus det var där, men kanske kan trolla fram något senare.

Har som sagt alldrig stått på ett par skidor, men för att vara förstå gången så åkte jag ganska bra. Böj på knäna och ut med rumpan. Louise tips, och det fungerade toppen. Ramlade inte förrens ganska sent på första dagen så känner mig ganska stolt!

Tyngden på dalskidan, älskilng!!

Det blev fyra dagars intensivt skidåkande men en massa sol, och det bästa av allt var den varma oboyen med mintuu =) (prova det mina vänner om ni inte gjort det förut, smakar som flytande after eight).

Det läskiga med skidåkningen var när det gick alldeles för fort, då blev det rumpan direkt. Detta hände speciellt i de röda backarna som Louise lurade ut mig i, och jag själv.  Men det är ju tur att man vågar prova iaf =)

Det var riktigt härliga dagar men sköna människor att umgås med, synd att ni blev lite sjuka, blev ju jag med iofs...jätteförkyld, men det är inget man råder över.

Något jag lärt mig är att skidsemester med två barnfamiljer är inte någon sova ut på mogonen semester, här var det att stiga upp klockan sju på morgonen, och några dagar var vi faktiskt vid backen klockan 9.

Detta vill jag göra igen!


På väg till Branäs, jag fick agera kartläsare, och det gick ju ganska bra med våra lokalsinnen =)


Snygga skidåkare, tur att det finns snö öm man klämmer fingret, vilket aven hände mig...AJ!!


Hugo Boss och en trött Wilma....riktiga godningar!!

Oboý med mintuu, grillad korv med cola och mer varm choklad med grädde och en 2 pointare, prefekt pausfika =)

Vilken utsikt det var på toppen, men varflr kan det inte vara soligt och fint väder hela tiden??

Två snyggingar på väg hem, regn, regn...en massa regn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0