Thailand...

...helt underbart....blaa vatten och vita strander. Drinkar i kokosnotter och massa palmer.
 
flygresan var lang lang...hela fyra flygplatser hann vi se innan vi var framme i patong.
Dar var det som vantat mkt horor och dyligt sa man trottnade ganska snabbt pa stan.  Dar handlade vi vara forsta saker,roligt att pruta ju!! Manga forsaljare ropade efter en hela tiden men det ar inte samma sak har pa phiphi...skont!
Dar blev det lite sol och bad bodde pa ett flott hotell med ac men det kostade lite mer...inte for att det var mkt men mkt for att vara har tror jag.
sen akte vi bat till phi phi och har ar vi nu. Fick visst lite for mkt farg aven fast vi smorjt oss massor...men det blir nog battre med tiden... vi har varit har i tva dagar. vi har badat snorklat i underbara vatten...och akt bat. akt till olika strander och sett haftiga fiskar, bland annat "Doris"
Hotelet ar inte lika flott har. toaapappret far man slanga i en hink bredvid och sen far man halla vatten i toan for att spola...men det gar oxa...ingen ac bara en flakt i taket...och en varm flakt till tacke...varmt...men skont...klagar inte..
Nu ar vi lite i staden och ska ata lite mat och fa lite massage NICE!!
Har ar aven en hel del svenskar. vart man an gar tycker jag man hor nagon svensk...hehe
 
Mycket vatten, god mat och lite drinkar och sa...men alla ar inte de basta och en del far man i knat...hmm...mindre skoj..Men inget man kan gora at...stackars lilla pojken...inte latt att vara ny jue..
 
Ha det sa himla skont nu i julklappsstoket...sjalv har jag inte borjat inhandla mina annu...men med tiden sa!

Imon bar det av till ko lanta och dar fortsatter aventyret....

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Annelie

Man blir inte så lite avundsjuk när man läser om din resa!



Jag har lagt upp en ny tävling på min blogg, kika gärna in och tävla om du vill.



http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.6185106

2008-12-18 @ 11:46:46
URL: http://www.metrobloggen.se/smilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0