Här har vi Ebba

image2

Här har vi Lilla Ebba. Hennes fullständiga namn Ebba, Greta, Mutter von Flin. Lång Historia om varför hon heter så. Från början skulle hon hetat Greta, men det passade inte alls på henne när hon var liten. Då var hon så urgullig och söt. Därför blev det Ebba, det var min systerdotter Thea som bestämde det. Jag tyckt först Edda men då skulle det låta som om man var förkyld när man sa det tyckte de andra och jag fick väl hålla med lite. Mutter får hon heta för hon muttrar mest hela tiden på allt och alla, såväl löv som gamla tanter...haha. Von Flin heter hon för att hon ser ut som Flin i Lejonkungen med sitt underbett på drygt en cm. Till råga på detta är hon också hjulbent och är smått  schizofren. Min lilla Ebba i ett nötskal men ack så go ändå!

Kommentarer
Postat av: Martina

Välkommen!!
hihi va först :) Ska bli kul att läsa...
kramen!

2008-02-19 @ 20:16:35
URL: http://lakriz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0