Det känns som semester.

Här om dagen var jag och fikade i Tivoliparken med min vän Tina som var på besök.
Hon är hemma i Ljungby nu i sommar, annars bor hon i Umeå. Så det blir ju inte varje dag man träffas.
Vi åt lite glass och satt och pratade en massa i skuggan på gräset. Fast vi fick flytta oss någron gång på grund av att skuggan flyttade på sig och det blev för varmt. Efter en hel dag i solen, kan skuggan vara rätt skön.

Efter ett tag kom även Gustav och joinade oss på gräset. Trevligt!! Efter ett tag blev vi lite hungriga så¨vi bestämde oss för att gå och handla något. Jag ringde till K och frågade om hon ville följa med och det ville hon så hon mötte upp oss. Vi handlade lite mat och dricka och gick sedan och satte oss i parken igen, denna gången i solen då det började bli lite kyligt. Vi hade mycket trevligt och mätta blev vi. Efter en stund försvann solen även där så vi bestämde oss för att gå och sätta oss på den nygjorda soltrappan, skönt och vamt. Till en början var det inte så mycket folk men sen kom det fler och fler. Gustav sa att detta känns som semester fast jag jobbar och det var ju bara att hålla med. Så härligt!!


Tina fick höra Håkan Hellström spela  och Gustav och Karoline njuter av solen.





Ebba blev lite trött och passade på att vila!


Solen tar lite väl mycket ibland, var är solskyddsfaktorn? =P



En lång härlig kväll blev det, underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0