Midsommar!

Vilken härlig midsommar  vi hade =)
Lite regn, lite sol, massa blåst. Ostabilt  väder helt enkelt.


Så här såg det stundtals ut på himlen.

Vi åkte ut till Ida vid 13 tiden. Fick en påminnelse om att ta med kött, oj det glömde jag visst (så typiskt mig).
Ida fixade, Tack Ida!

Väl ute i Skeen var det dags för matlagning, silllunch, mums, Och jordgubbstårta till efterrätt. Vi han oxå med lite nubbvisor och några lekar. Det kom nog någon regnskur där med, men inget märkvärdigt. Men ute, det var vi!
Framåt kvällen var det dags för lite brändboll, som många tjatat om hela dagen. Det var mycket roligt och alla gick väl inför det, lite väl mycket för vissa speciellt när man fått lite för mycket i sig. (Det kändes i låren dagen efter =P)


Midsommaraftons jag!

Senare på kvällen fick Ebba gå och leka med Mimmi, så mysigt de hade (sov nog mest) och några tog sig ett dopp, inte jag fast jag var lite sugen. Det blev även til för lite grill och då kom givetvis regnet, tur i oturen. Det kom även mer folk och sing star spelades för fullt.  Klockan tickade på,  folk kom och gick och vi var nog i säng vid halv 4. Fick sova på en madrass i Ida och Johannes extrarum, det går en natt.

På lördags morgon, midsommardagen, blev det lång sovmorgon, god frukost och Idas och min favvo film En djävulsk romans, lov it!! Går inte förklara varför, bara gör det. Vi sång den en hel del när vi var yngre =D
Efter filmen bar det av hemmåt till mina föräldras hus, vi var själva där, för lite mys, grill och tv.

Midsommar var bra, roligt att träffa nya människor. Vädret rår vi inte för, det är ju midsommar vi talar om.


Jag i min systerdotter Almas krans, lite liten va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0