Otur eller?

Det har typ inte regnat på mer än en månad vilket är ganska skönt. Visseligen behövs det regn men det behövde ju inte komma en massa regn när vi just skulle ha lägerskola =S. Men som sagt så gjorde det de, iaf halva dagen, så blöta det blev vi =(. Tur att jag iaf hade bra kläder med mig =) Lägerskolan var toppen annars, vi fick omplacera lite ungar eftersom deras tält blev så blöta att de inte kunde sova i dem. Jag förflyttade mig också, det var på tok för kallt att sova själv i ett tält, trots min nya sovsäck, så jag sov inne =P. Men det är inte skönt at sova på liggunderslag =( Fick så ont i ryggen, skyller på att jag glömde min kudde hemma. Typiskt obra.
Det är mycket samarbete när man ska sätta upp ett tält, speciellt de stora, tur att jag och en annan lärare bara hade ett litet. Fast vi fick ju hjälpa alla våra elever förstås, alla hade inte små tält med sig om jag säger så. Lägerskolan bjöds på en massa knott och mygg =) fiske, tipspromenad i ösregn, grillning, bad - både frivilligt och ofrivilligt - och en massa annat.

När jag väl kom hem från dessa två dagar, måndag och tisdag, var jag helt slut och det känns som om det fortfarande sitter i. Men imorgon är det fregdag och då är det nästan helg!
Idag har jag fått vara ute hela dagen med jobbet, bra härligt. Fick lite färg, röd färg =S att jag aldrig lär mig.

Efter jobbet var det hem en liten runda, sen till frissan. Det behövdes och jag blev mycket nöjd. Den rosa slingan får vänta till hösten nu, den försvinner så snabbt ändå som den gör utan solens hjälp.

Nehe, dags för lite kvälsmat!


Kommentarer
Postat av: Martina

Jag har ingen uppmätt sträcka här så det är lite svårt...men kommer iaf springa den jag har något snabbare..hade tänkt öka den i tis (men blev inget sprunget då eftersom Tina tyckte vi skulle springa onsdagen) så blir nog d nästa gång...
Måste höras snart..men känns inte som jag hinner me mig själv inte denna veckan iaf...
pöss

2008-05-29 @ 22:17:15
URL: http://lakriz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0