Gästinhopp..

Jaha, då var det dags igen för ett gästinhopp. Detta hade egentligen inte varit nödvändigt om Johanna själv hade uppdaterat ;) Fast det är ju klart, hon är ju bättre nu än på länge. Nu är det flera nya inlägg i veckan :)

Då är ju frågan, vad ska jag skriva om? Jag tänkte kanske skriva lite om mitt jobb, men sen tänkte jag efter lite. Vem är egentligen intresserad av att veta vad som händer på mitt jobb? För är det inte att ta hand om 16-åringar som druckit lite, lite för mycket så är det att ta hand om jättestora (och eventuellt jättegiftiga) ormar!

För hur stora är oddsen? Egentligen? Vi stoppar en bil och personerna i den säger "vi har en orm på vår balkong som vi inte vill ha där. Vi vet inte heller vad det är för orm eller om den är farlig!"

Jahopp, då var det dags att kavla upp ärmarna och ta tag (i ormen?).. Ta mobilbild, ringa ormexpert ("vad heter läran om ormar på latin?" var det enda jag kunde tänka på under tiden vi samtalade) och sen försöka att ta med ormen till experten. De lugnande orden vi fick var att ormexperten (återigen, vad fasen heter ormologi på latin?) kunde nästan till hundra procent svära på att ormen INTE var en korallorm (som är en sketagiftig ormart) utan en mjölksnok (helt ofarlig ormart).

Vaddå, NÄSTAN hundra procent.. Lite jobbigt om det hade visat sig att ormexperten (kan det vara reptilogi?) hade fel och vi kommit fram så hade han backat 100 meter och sagt "för jävelen, den är ju livsfarlig, den tar inte jag med mig!"

Men ormexperten (serpentologi?) hade rätt.. hoppas vi.. han tog hand om den ialla fall så den slapp vi ha runtkrypandes i bilen i all evighet! :)

Lite roligt var det ialla fall att vakthavande befäl i Skåne hade blivit nerringd av Kvällsposten som undrade om den korallorm som hittats på en balkong!

Summa sumarum: Jag har fortfarande ingen aning om vad läran om ormar heter på latin och jag vill aldrig ha en orm som husdjur!

Tja, det är väl tjusningen med mitt jobb.. är det inte döingar så är det ormar. Man går till jobbet och har ingen aning om vad dagen ska bjuda på! :)


Måste bara skriva om en blogg som jag snubblat in på. Första gången jag såg ett klipp från bloggen så tänkte jag att det inte kunde vara sant, en person kan inte vara sån. Efter att ha tittat in på bloggen lite närmare så har jag insett att hon spelar inte, hon är sån (när jag gjorde det dog en liten del av mig inombords). Titta in själva på www.amandavardet.blogg.se.


Jaha, det var väl allt för mig för denna gången. Johanna hoppar av nyfiktenhet för att läsa det jag skrivit, hon tror att jag skrivit något om henne. Haha, som om jag inte har egna saker att berätta om?! Någon gång kanske jag ska berätta om ponnyn som jag "räddade" på en mörk landsväg, katten som bet mig i fingret vid en husrannsakan så jag fick gå till läkaren eller den dam som brodern trodde hade dött när hon inte svarade i telefonen eller öppnade dörren när han ringde på.. hon hade fått en vaxpropp så hon hörde inte ett dugg! :D

Tills dess, fridens liljor mina vänner!

/Karoline

Kommentarer
Postat av: Lolis

Det va fanimej den värsta bloggen jag nånsin sett,, har hennes mamma sett den?? herrejisses´man blir mörkrädd!

2009-08-16 @ 00:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0