Paketleken :D

Att spela paketleken är bra roligt, speciellt om man får något man vill ha!

I fredags var vi ute med jobbet och käkade mycket gott på Kristianstadsresturangen. Där finns det en massa god mat och jag åt fläskfilé men het beasås...mmmm! Sen åt de flesta en bit kladdig chokladkaka, mumma!!

Vi avslutade kvällen med att spela paketleken!  Nästan alla hade köpt en klapp för runt 50 kr. Sen gäller det att slå en 6 så man får byta paket med någon. När klockan ringer (som vi började att ställa på fem minuter) får man inte byta mer och har då förhoppningsvis fått någon annans klapp. Om man vill kan man fortsätta spela efter man öppnat paketen och göra på samma sätt. Det är något jag tänkt vi ska testa hemma i jul för att det är kul!!
Det bästa med denna sortens paketlek är ju att alla får paket. Det är ju inte roligt att bli utan.


Jag vann dessa fina ljuslyktorna, har inte satt i ljus ännu. Glömde givetvis att fota min fina tomtefamilj som jag bidrog med.


Idag har jag inte gjort många knop, bara haft en skön slapp söndag. Jag har tittat på hela säsong 1 av Greys, som jag skrattat...:D och sen har jag gjort lite julkort och fixat med en och en annan klapp.

Nu blir det sova...imon är det dagis och jobb!

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0