De sista dagarna i Thailand!

Det blev en skoj fest inför fullmoon på stranden! Mycket dans och träffade massa folk, pratade med Londonbor och Danskar bland annat. Har fått prata en massa engelska hela resan och jag har klarat mig battre än jag trodde faktiskt, jag och min dåliga engelska. Efter ett par öl kan man förvanansvart mkt!
De hade byggt upp värsta stället inför den har festen och det gjorde att det blev lite roligare. Man kunde stå och dansa nere i sanden eller uppe på en perrong. Det var stort och öppet och det fanns plats till alla.
Kvällen blev lång och man gick och la sig sent men var uppe och ute på stranden till 12-13 ungefär! Den här dagen var det mycket vatten och höga vågor, för höga för att vara vår smak egentligen! Det blev kallsupar och illamående och blöta grejer, så kan det gå. Tur att inget flöt iväg!
På stranden såldes mycket mat och dricka. Det var majs, kyckling och massa färsk frukt. Det fanns även massa hundar både fina och lite skabbiga. De hade en sak gemensamt - de var smällfeta! De fick alla människors rester som de glatt smaskade i sig. Eftersom alla matade dem blev de ju inte direkt skygga. De satt och tiggde mat och gick mer än gärna fram till alla som hade mat omkring sig. En hund attakerade Maria och la sig på hennes plats och ville inte flytta sig från den. Vi försökte få bort den men vågade ju inte ta i den för mkt eftersom de kan bitas och de vill man inte. Jag och Lisen låg dubbelvikta av skratt, HAHAHA...det var så roligt. Maria roade halva stranden. Det var vår sista sol och baddag, PRESSA!! Lugn kväll med shopping och packning och tidig kväll. Klockan ringde på tok för tidigt på morgonen typ fem eller något sådant - Det var dags att bege sig till Bangkok!

Koh Samuis flygplats var något utav det vanliga. Den var grön fin och luftig. Inga Väggar som ringade in en det var lite häftigt. Flygresan tog ungefär en timme, Vi flög klockan 6 och var i Bangkok strax efter sju. Här var det mycket kallare än vi var vana vid, Nästan så man behövde långärmad tröja nu! Vi begav oss till en Bckpacker gata (Namnet står helt still nu) Där letade vi upp ett hotell. Fick leta ett tag eftersom alla run har ju inte egen toalett och det vill vi ha! Fick ett bra rum som vi var nöjda med dessa två dagar vi hade kvar! När vi checkat in tog vi en liten tupplur på tre timmar - Välbehövligt!
Det blev mkt shopping på gatan och vi åkte aven till ett köpcenter MBK och det var sju våningar höggt! Under eftermiddagen och kvällen hann vi nästan gå två våningar...hehe...så mkt affärer och dyligt! Vi fick även fin fina naglar - Vi förlängde dem och malade dem fint! Kvällen var lugn och bjöd på mer shopping! Maten vi åt var inget vidare..

Dag två var jag lite seg, trött och hade svårt att komma igång. Blev ju senare sjuk, JIPPIII!
Vi åkte till ett palats och kollade på smaragdbuddan och lite andra gejer, vi åkte även lite flodbåt och avslutade dagen men mer shopping på MBK, love it. Vi gjorde de andra planen då och plan nummer sex var värsta marknadsplanet. Grejer och kläder överallt och vi gick visst lite vilse. Vi var även vid ett köpcenter bredvid och där sålde de tydligen de äkta varorna men vi konstaterade att det var inget för oss, var lite folk och dyrare så vi tog MBK ist.
När vi väl åkte hem fick jag nästan gå hem och lägga mig direkt. Fick ingen mat i mig utan sängen lockade mer. De andra åt mat och gjorde sin sista shopping. Jag hade ju gjort den på MBK så min reskassa var ju nästan slut då så lika bra att gå hem och sova.

Hemresedagen började ju inte så lysande för mkt, illamående och dant men efter lite toabesök så piggade jag på mig. Med proppfulla vaskor begav vi oss till flygplatsen. Min väska vägde mest, opps. Men vi kom igenom utan överlast, det var på håret. Halvvägsigenom passkontrollen får vi stanna och böta, 1000b. Vi har stannat 2 dagar för länge. MAn får bara vara i Thailand i 30 dagar, vi var där i 32. Oj då...men det gjorde inte så mkt.

Sen väntade en LÅÅÅÅNNGGGG flygresa hem. Först 6 timmars flygresa sen 6,5 timmar till. Dessa flyg var lite lyx. MAn fick god mat och bra service. De kom med dricka och tilltugg hela tiden, gott. När vi kom till frankfurt och skulle ta det sista flyget till Göteborg var det svenskt. Då fick man ingenting om man inte ville betala för det. Kaffe och en kanelbulle 50 kr, jo visst. Tack så mycket, men nej, Tack! När vi landade i Sverige så skulle de givetvis apploderas...så typiskt svensk. Det var första gången på den här resan jag upplevt det.

Väl hemma ville vi nästan ta nästa flyg tillbaka, det är ju kallt i Sverige och nu var det inte lika lockande. Men roligt att träffa alla igen ändå! Åkte hem till Lisen och jetlagen har inte varit så farlig om ens märkbar, skönt!

Detta har varit en underbar resa och bilder och mer berättande kommer, håller på och jobbar på det, finns 1500 bilder att välja mellan =)

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: rejselajtern

jetlagen e inge vidare alls faktiskt så tala för dig själv!!!!! :)

2009-01-17 @ 09:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0