Fran Koh Phangan till Koh Samui

Pa Koh Phangan var det fullt os och party nast intill varje dag...Mycket sena kvallar och en och annan drink slank ner...

Det var allt fran Poolparty...det var spannande...sen var vi pa half moon party mitt ute i djungeln... Dar var det fullt med folk som dansade malade sig med sjalvlysande farg och kopte lysande armband och dyligt...Allt for att liva upp dansen lite till...:) JAg fick visst ett sjalvlysande armband...Cool jag var..:P
Mindre cool var att man blev erbjuden droger...nej tack till det, sadant vill jag inte veta av!

Solen kom ju oxa tillbaka forstas och vi kunde ligga och glassa och bada vid den lite snuskiga poolen...vattnet dar var ju inte det basta..men det gick att bada i anda.

Vi har aven provat pa att spela biljard och jag ska saga att jag vann.....INTE.... Men jag hamnade i ett for daligt lag skyller jag...de andra tjejrnas lag var battre...Det var ett par Australiensare som bjod med oss och  forsag oss hela tiden med nagot att dricka...inte alltid fel...Men de  forsokte nog supa oss under bordet och det hade nog nastan gatt om vi tagit den giftiga shotten...de hade blandat tre slumpvis utvalda spritsorter till en shott...tur vi inte gjorde det...smakade ju ravgift, smakade bara lite genom att doppa ner fingret.

Vi turistade inte sa mkt pa Ko phangan utan det var mest ta det lugnt och ha det skont... ga runt och titta lite i den lilla stan som fanns i narheten och shoppa lite... Vissa delar sr hur fina ut som helst andra ar sunkiga varre... Dammiga och skitigt overallt och var man an vander sig kanns det som om det ar sopor... Det finns knappt nagra soptunnor sa folk lagger sina sopsackar och skrap i vaggrenen pa gatorna...sen aker det nog runt en stackare och plockar upp det. Vi bidrort nog sisst lite dar med :P

Boendet for invanarna har ar ganska primitivt och vi skulle inte vilja byta med dem, har det nog ganska bra dar hemma.

Har blivit mer och mer sugen pa att hyra en scooter har for att aka omkring och se lite mer saker... Man ser inte samma saker nar man aker taxi och pa Koh Phangan kan man inte kora bil overallt eftersom vagarna kan vara ratt daliga. Vi vagade inte riktigt hyra en scooter dar eftersom de kor som darar rent ut sagt pa de icke sa bra vagarna som gar i 70 graders lutning. Till raga pa de ar de ofta bade fulla och dragade nar de kor utan hjalm och allt... Skyddet de har ar ett par shorts och linne...Det ar safe  :) Sa ingen scoterkorning dar inte...men det lar bli nasta gang jag ska semstra i Thailand...for det ska bli fler ganger!!

Fran Koh phangan (hat rin pire) till Ko Samui tog det 50 min med bat och denna gangen hade vi en fin solnedgang att se pa :)
Sn var det taxi till Chaweng och boendeletning. Vid hotell nummer ett och tva var det fullt...nar vi kom till nummer 4 sa vi nej...for sunkigt men nummer 4 var Perfa... nordanvid och ac pa rummet och en pool utanfor..NAjs...nara till havet och stranden och staden med...800b var ok! Som vi har betalat pa manga andra stallen innan...

Har har vi stekt pa stranden, badat i havet och hoppat i stora harliga vagor. Shoppat en hel del och aven turistat lite..
Idag har vi varit och tittat pa den jattestora guldbuddan och varit masterfotografer...ett ord...VARMT...tur jag inte hade mina aladdin byxor pa mig...:D stackars lisen och Mia...eller Tassen och Ketchup =D 

Ikvall blir det kanske lite Cabaret utfort av Girliboys som det vimlar av har och sen kanske lite infor fullmoon party pa stranden.
Vi kan inte ga pa det riktiga fullmoon partyt eftersom vi ska aka fran hotellet till Bangkok 04.45 dagen efter...kan ju bli lite segt..

Oj sa langt inlagg det blev idag...men sa blir det ju ibland...las om du vill...annars lat bli  :)

Mindre an en vecka kvar...sen ar jag hemma i det kalla snoiga Sverige...da blir det skridsorakning!!

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: caroline

ni verkar ha de toppen!! får bertta o visa bilder när du kommer hem. kram kram

2009-01-09 @ 21:35:57
Postat av: Adela Karlsson

Tycker om det du skrivit! Skojigt att se en del schyssta grejer och inte bara det vanliga grejerna som man kan se om typ alltid. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0