Ljunby igen då...och snart på väg igen.

Jaha då vart man i Ljungby igen. VI kom hem från Stockholm igår och det var sköönt. Dock var bilresan såå lång fastän vi hade många stopp.

Det blev ingen skogskyrkogårdsbesök, utan det blev ett besök på en chokladaffär ist. Chokladfabriken hette den, vilken miss vi gjorde. Trodde den var större och att man skulle få se lite hur de gjorde men inte. Den var en liten pluttigt dya affär. Men kom därifrån med fya klubbor som jag och barnen mumsade upp. Är det så choklad ska smaka?! ;-) Därefter har det varit lite shopping på stan och en guidad båttur!

I söndags var vi på Gröna Lund hela dagen lång. Det var bara såå skoj!! Det var en massa karusellåkande hela dagen, åkte nog alla vuxenkaruseller och några för barnen. Det var skoj!!  Och helt tomhänt kom jag inte. Jag vann ju en STOR basketboll iaf! Sen fanns det ju andra som vann mer, men det var inte jag.

När vi åkte hem började vi med att stanna i  Oxelösund, för att pappa och Henrik skulle gå på något museeum, Enkronan. Det skippade vi andra för vi tyckte vi vatit nog kulturemenlla så vi gick lite i stan ist. Nästa stopp var Söderköping, och Smultronstället. Där åt vi värsta glassarna....mmmmmm...Men nu vill jag inte ha glass på ett tag. Tredje stoppet va i Linköping och Cloetta. Där köpte vi lite godis. Sen bar det hela vägen hem!! Så skönt att vara sk. hemma.

Idag har jag packat om väskan, sprungit och lunchat med Anna och Jenny K. Om en stund ska jag bege mig mot Älmhult och hämta Kalle. Sen ska vi upp och ha lite skoj i Kungsbacka och Göteborg!! Det ska bli så skoj att träffa er igen flickor.

Men mer om det senare...

Hej hopp, sockertopp!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0