Pizza

Igår testade jag den nyinköpta silikon kavlen. Den var så bra som man kan tänka sig. Bättre än en vanlig trä kavel tyckte jag allt, fast vi har olika uppfattningar. Kavlen ska göra så att inget fastnar på den och den gjortde det inte för mig men det gjorde det hos Kalle. Hon måste gjort ngt fel... ;o) Igår bakade jag nämligen pizza. Mumsigt god blev den



Ingredienser:
1 pkt pizza deg, eller så gör man en egen som är det bästa :o)
1 pkt icas tomatsås med oliver
1 pkt strimlad rökt skinka eller kalkon
1 stor burk champinjoner
1 burk kronärtskocksbottnar som man skivar i mindre bitar
½ pkt pepperoni (stark korv) som strimlas
1 sort eller 2 små pkt mozzarella som skivas
1 pkt fetaost

Lägg allt detta på pizzadegen och in i ugnen i ca 20 min. När den är klar servera med rukkolasallad! Mumma det!!
Blir nog att äta det imon med!



Dagen idag har jag gjort lite skolarbete, tackat ja till min kurs på högskolan. Jag ska läsa musik i förskolan, det ska bli såå kul!! Nu ska gitarren bli välanvänd! Därefter har jag varit ute och sprungit, välbehövligt!

Nu ska jag ta och umgås med den andre lite innan hon ska iväg och jobba igen!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej hej vän. Vi ska bo vid saxnäs camping,har hyrt en stuga. Så håller på att försöka packa men kommer massa mellan heeela tiden,sen va vi hos ett par kompisar på middag igår så kom hem vid 2 så man e allt lite seg idag. Verkar go pizza:)..vi åker med uppåt sen till norrköping. Kram Kram

2009-07-11 @ 20:38:19
URL: http://mrscaroline.blogg.se/
Postat av: Angel

Nu blev jag galet sugen på PIZZA! Hemgjord pizza är bland det godaste man kan äta om man frågar mig! Jag ser nedan att ni varit på Öland och haft det bra. Det ser supertrevligt ut. Tänkte åka dit och kolla in djurparken med mer men det blir troligtvis ett annat år eftersom vi ska åka till Borås Djurpark imorgon.

2009-07-11 @ 20:52:28
URL: http://www.angelwebster.blogspot.com
Postat av: SpråkpoLis

Ånej inte ett sånt ord till....cyklen, nycklen, axlen, sniglen o nu kavlen,,,,,,KAVELN heter det

2009-07-13 @ 02:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0