Semester och ösregn..

Igår var det soligt och härligt, jag njöt i fulla drag av den varma solen. Vi solade och badade på jobbet, jag badade fötterna i bassängen iaf ;) Vi plockade även krusbär och gjorde senare mumsig kräm på det...mmm.

Jag behövde knappt plocka några bär alls, barnen gjorde det så bra själva.
Lite taggit var det men det gick bra ändå!

Krämen blev så god och det tyckte barnen med!

5-7 dl vatten
1-1½dl socker      (Koka upp)

Häll i ca 7dl rensade bär, koka på svag värme tills de är mjuka

Rör 3 msk potatismjöl i kallt vatten och häll i krämen med jämn stråle samtidigt som man rör.
Koka upp och ta ifrån krämen. Häll i skål och strö ett lager socker över. Servera ljum med mjölk!


Dagen till ära fick jag nästan ryggskott med , AJ! Det var nog någon nerv som klämdes i ländryggen för det gjorde så ont och kunde knappt röra på mig en stund, sen blev det lite bättre för att på kvällen inte kännas någonting. Det var promenaden på kvällen som gjorde det!!  Hann även med att packa och som vanligt blev det en massa ;) men nu ska jag ju vara bort i två veckor så, vet ju aldrig var det blir för väder!!

Igår grillade vi kött, mmm och till efterätt blev det jordgubbar med smält mörk choklad och kokos, det va najs!! Till det serverades ett gott rött vin, blev två glas sen var vi såå trötta så vi gick och la oss :)

Vi vaknade av blixt och dunder vid halv fem, då var ovädret här då. Det åskar och regnar omvartannat hela tiden så det gäller att man är effektiv ute mellan skurarna ;) Givetvis ösregnade det när vi skulle ut med vår packning till bilarna. Det regnade massor när jag körde hem, men hem till Ljungby kom jag ju iaf. Har varit här ett tag nu så och ätit och tagit det lugnt. Ikväll blir det nog detsamma, skönt med semester!!

Nehe, nu kanske man skulle ta och sätta sig i soffan, mysa till sig lite och titta på en film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0