Nationaldagen!!

Idag är det den 6 Juni, Sveriges nationaldag! Blir det något nationalsagsfirande tro, tja vem vet, men tjejerna från Ljungby kommer ner snart och det ska bli skoj. Så ikväll blir det lite fest!

Lägerskolan var toppen, förrutom en enstaka regnskur, så var det mysigt. Vi lekte, blåste såpbubblor, satte upp tällt, fiskade, gjorde bröd, gick tipsrunda, lagade matpå stormkök, grillade - korv, hamburgare, banan och choklad samt mashmellows! mumma. Mashmellowsna la vi i två mariekex när de va färdiggrillade, det var populärt. De flesta av barnen tog sig även ett dopp, brrr så kallt det var i vattnet, jag badade inte. Undra när det första doppet ska ske, förmodligen på Öland under var semester!



De stora barnen sov i tält och de mindre sov i stugan likom jag, för kallt att sova ute tycker jag. Sov dock inte så mkt med ett hårt liggunderlag så var jag rätt sliten dagen efter.  Då var det mest städa undan och fixa det snyggt och fint. Fick även ett fall av åksjuka när vi åkte hem, tur vi hade påse med oss :S Väl hemma på skolan igen var det mat och sen slutade barnen, det fick jag nästan med göra, eller jag fick köra hem vid 13, sköönt. Då var det hem duscha, luktade massa rök, och sen sooovva! Sov i tre och en halv timme, men var helt död resten av kvällen ändå.Gjorde inte så mkt slappade mest och var väl inget bra sällskap, tur jag var själv hemma!

Idag blir det som sagt lite fest ikväll, vänta på att tjejerna ska höra av sig, därfefter ska vi åka och handla lite fika och sen ut till Madde och Noah!! Molnen börja hopa sig, jag som trodde det skulle bli sol, var ju det i morse, så vi kunde ha lite picnic ute. Det får bli picnic inne ist.

Hoppas ni får en mysig lördag, vad ska ni hitta på??!!

Kram


Kommentarer
Postat av: Martina

Sätter du in pengar på mitt konto så ska jag skicka änglarna...



hoppas allt är toppen..kramkram

2009-06-08 @ 22:13:33
URL: http://lakriz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0