Tjolahoppsansa...

Trött och seg men ändå nöjd med min dag. Började ju bra när min kollega ringde mig kvart i 7 i morse och sa att hon var tvungen att vabba idag, sånt ät livet. Fick åka dit och hämta lite glass och grejer. På grund av det fick jag inte heller vara med och spela brändboll :( Hade ju sett fram emot det. Sista riktiga skoldagen så jobbdagen var lite hektisk men hem kom jag till slut ändå.

Väl hemma blev det snabbombyte för att en åka och träna, välbehövligt. Äntligen kom jag iväg och tog mig tid till det. Efter träning har jag varit och handlat lite, sommarpresenter till mina kollegor och fynda två par skor till mig för 167 kr. Det tyckte jag var billigt! Va med om en annan mindre fräch sak i affären. Jag plockade några frallor och väntade att kunna plocka någon annan sort. Han som stod bredvid mig och plockade stod nog och vände på varenda fralla som fanns innan han valde en. JAg ville inte ha någon av den sorten sen, och funderade nästan på att lägga tillbaka mina. Måste man verkligen vända, titta och känna på varenda fralla innan man lägger den i sin påse?


Så här varmt var det för ett år sedan..

Efter shoppingen blev det hem och packa alla grejer inför helgen eftersom jag ska åka till Ljungby imon. Därefter blev det att äta lite kvällsmat duscha och klinka lite gitarr!!  Imon ska jag spela gitarr för en massa människor, barnens föräldrar mfl bla, både i kyrkan och i bygdegården under fikat. Imon är det helt enkelt skolavslutning. Synd bara att i inte kommer få något skolavslutningsväder.


 
Men jag får klä mig lite somrigt ist, rosa fråntopp till tå med fina lockar i håret, socker söt!

Barfota utan strumpor och skor,
ska jag vandra med dig.
Ut till sommar´n där vindarna bor,
till rosor förgätmigej.
Jag plockar smultron vid vägens kant
och trär sen upp dem på strån.
Det killar så skönt under foten min,
jag känner gräset med tån.


En riktig sommarsång!


Kommentarer
Postat av: Lina

Åh super-mega-tack så mycket!! Det ska jag absolut testa!! Tack, igen :)



Hoppas ni får en skön dag, i regnrusket suckar



kram

2009-06-12 @ 05:50:48
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Thea<3

så synd att du missade bränbollen!:/detsutom hade vi brännboll mot våra lärare vi vann me 2 p haha

2009-06-12 @ 13:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0