Öland - del 2

På tisdagen vaknar vi återigen av strålande härlig sol! Dock blåste det lite så vi bestämde oss för att åka till Borgholmsslott och soliden. Vi kom precis i tid till en guidad tur på slottet, han var en riktig härlig ölänning som hade massa att berätta om slottet i en och en halv timme. Det är roligare att gå en guidad tur än att gå själv eftersom man får veta så mycket mer då.


Här har vi då slottet nu och då. Tänk va fint det hade varit om det inte brunnit. Nu finns bara stenväggarna kvar.





Det var allt lite varmt och vi fick gå massor. Här syns mina favvo sandaler!


Efter borgholm var vi över på soliden som ligger mittöver.

          
Där finns massor att titta och lukta på. Blommor till massor och lite udda konstverk.



Här fann vi även en magisk brunn...

Det var en härlig dag med en massa gående och det bjöds öven på picknick i blomstergräset. Mums!
Nackdelen att gå på en massa sådana här saker nu för tiden är att det kostar en massa pengar, lite för mkt ibland. HAr det alltid gjort det, fick för mig att det har varit gratis innan eller iaf billigare!


Dagen idag har allt varit varm och klibbig och vindstilla. Vattenspridaren sattes på halv tio på förmiddagenoch var på tre  gånger idag. Men jag klagar inte på att få sola på jobbet. Väl hemma har det varit tvätt och grejat sen har jag varit på promenad en runda med och nu tittar jag på morden i midsommer efter allsången. Kalle är ju i småland och Ebba är där med så jag får hålla godo med mig själv och efter en lång jobbdag så är det ok!

Kram banan!

Kommentarer
Postat av: martina

Vi var hos mina föräldrar i helgen och solade och badade en massa..på veckorna tar jag det väldigt passivt :P Men Johan jobbar bara tre dagar till...sen är det semester för hans del oxå...Vi åker nog till grekland nästa vecka...

kram

2009-07-01 @ 09:05:04
URL: http://lakriz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0