Ljungby helg!

I fredags efter jobbet 18.30 körde jag först och hämtade Ebba som Erika passat halva dagen, TACK! 

I tisdags när jag skulle hämta Ebba sa hennes dagisfröken att hon hostat massa och att det nog var kennelhosta. Kennelhosta är  väldigt smitsamt men inget farligt och det va bra om hon kunde vara hemme tills hon var frisk igen. Ebba hostade lite men inte så farligt så på torsdagskväll var hon frisk igen men hon fick vila hela helgen ändå.

Efter jag hämtat Ebba bar det av mot Ljungby...långt att köra, kändes det som iaf, ca11 mil...men det gick det oxå.
 Väl hemma blev det lite mat och tv sen sängen, såå trött.

På lördagsmorgon blev det till att gå upp i tid, käka frukost och sen iväg. Skulle kolla på när min systerdotter Thea tävlade i sin första fäkttävling..=) Hon har fäktats i ett halvår och hon hade ett mål att vinna en match vilket hon oxå gjorde. Hon vann den första matchen hon fäktades, DUKTIGT!! De andra fäktarna var riktigt bra och Thea kämpade på som bara den. Hon är en riktg fighter!!
  
Här har vi fröken Thea, redo för match..

 
Här står hon längst bort och kämpar på riktigt bra!


Efter tio matcher åkte jag, ma, pa Alma och Viktor hem och käkade lite och slog in paket. Syster har ju fyllt år!!
Därefter åkte jag till Carro med familj för lite fika och paketöppning. Filippa har oxå fyllt år,  två år!
Stora flickan som snart blir ännu större, storasyster inom en månad ju!!
Tack för en mysig stund vännen, hoppas jackan och de andra kläderna kommer till användning.

Att gå ut med Ebba tycker Alma är riktigt skoj!!


Hej då säger Filippa!! Elefanten från Thailand var skoj!


Det var inte bara Filippa som fick paket, fick även jag eller Ebba!
Tack för finaste tröjan säger vi!
(Bild kommer senare, finns på mobilen)

Efter fikan hemma hos Carro bar det iväg hem, hämta de andra och sen ut till Kånna där syrran bor för tacos och fika och Melodifestivalen. Vilken skräll det blev då...hihi...men det blir nog bra i långa loppet ändå!!


Denna vassa sak provade jag hemma hos syrran. En spikmatta som hon fick när hon fyllde år. (inte av mig, då fick hon 6 st böcken som hon bara hade läst en av . Det var ju bra det!) Den var skön att ligga på, lite stickig dock ;) Låg på den i tio min, sen gjorde det lagom ont att gå upp därifrån. Väl uppe kändes det som om man hade solbrändt sig på ryggen. Men efter 15 min var det borta, tur det.

 


Nu är det söndagskväll och jag ska snart bege mig till skåneland igen...Imon är det lång jobbedag...
...hmmm undrar vad chefen ville prata med mig om??

Ha en skön kväll, det ska jag ha när jag väl kommer hem, men en massa mys!!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Martina

Snart helg igen...o gu va roligt vi ska ha då =)

2009-03-15 @ 18:50:21
URL: http://lakriz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0