Att lära in och lära ut..

Ut i Östersjöns dunkla djup
simmar lilla sillen han var så sjuk,
han hade flunsa som han fått under isen,
han kämpar tappert men kom aldrig fram

Medicin gjorde sillen frisk,
plötsligt blev han Östersjöns friskaste fisk,
han var så glad att slippa va under isen.
Den som kämpar tappert kommer alltid fram.


(google)

Den här barnsången ska jag lära mig själv och sen lära mina söta barn på jobbet så jag sen kan lära mina kursare hur de kan lära ut den till sina barn. Den är underbar denna sång med en massa rörelse till. Det är så roligt att sjunga, det tycker barnen med.

Alla kan sjunga, bara man har lite känsla, glädje och äkta engagemang!
Då blir allt kul!!!

Det blir även lite En elefant balanserade, ja vi håller på med lite siffror, och att koppla samman musiken med det övriga arbetet i verksamheten är viktigt. Att skapa en helhet, ger en större förståelse!



(google)

Detta om detta, lite av vad jag håller på med på onsdagskvällarna :)
Hur kul som helst faktiskt!

Musik, sång och rörelse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0