Då var man hemma från jobbet...

...fast idag känns det ju bättre iaf...bara lite allmänt seg i kroppen och ont i huvudet. Men det känns som om man är för frisk att vara hemma mer, en och enhalv dag får räcka?! Nu kan jag ju passa på att uppdatera från lite festligheter och annt smått och gott :D


Förra lördagen var vi ju på Kräftskiva os Anna och Jacob i LAgan.
Vi fick massor av kräftor, och en del egenfiskade med! Det var bara att ta för sig.
Men jag glömde en viktig sak, kräftskärtarna till Kalle. Men det gick ju ganska bra till slut iaf ;)



Tallrikarna var fulla medgodsaker som egengjort bröd, kräftor, räkor en massa olika pajer och exotisk frukt.
Efter mat fick vi även mumsig efterrätt!!



JAg hade med mig lite pyssel och alla fick göra sina egna hattar :D Fina de blev, det var typ jag och Jill som hade på oss våra längs, men alla var duktiga och gjorde iaf. De var mycket flitiga. JAg glömde visst att berätta vinnaren....hmm...svårt det där.



Ja, vad sysslar dessa damer med tro :P
 


Kvällen bjöd på en massa, lite lekar som slutade med akuten och en sprucken läpp, aj aj. Men had överlevde med tre stygn. Det lektes frisör och badades bastu. Vi sov som i ett kollektiv. Folk överallt, i alla sovrum, i soffan, i tvättstugan och i hela källaren. JAg gick och la mig ganska tidigt, skönt var det. På morgonen var det många som mådde dåligt och som frös dels för att källadörren stått öppen och för att de inte hade så mycket kläder på sig för det visste de inte var de hade gjort av :D

Tur att jag slapp köra hem till skåne igen!


 
Så till lördagen som precis varit :). Då hade vi lite goe middag, fläskfilé mede Oskar med pressad potatis och sallad och vin till det, eller vin till mig och Malin och cola till Kalle. Vi glömde visst cidern i frysen. oopps. Men den är tinad nu :D. Vi spelade även spel, "Med andra ord". Vi fick spela på ett annat sätt eftersom vi inte var jämt antal och som tur var så vann Kalle :P.

Vi hade en skoj kväll även fast Kalle avvek på kvällen för att åka och jobba. Jag och Malin blev då lämnade kvar så drack lite mer vin och snackade en massa. Det var så skoj! Sen gick vi ner till Class och mötte visst ett par poliser på vägen dit :D
På Class hängde vi ett tag, dansade lite snackade lite med lite trevliga grabbar innan vi försökte komma hemåt. Var hemma typ 4. Så i söndags var det soffläge hela dagen. Att träna core, som var tanken, gick inte för sig. Strongt gjort av dig Malin! Men bättre lycka till oss båda nästa söndag!


Fina flickor! Tack för en skoj kväll Malin, det får vi snart göra om!




Nu är det lunch som gäller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0